Blogia
benimacletdigital

Coneixes a...? Lila, del videoclub de cine d'autor XXY

Coneixes a...?  Lila, del videoclub de cine d'autor XXY

Coneixes a...?

Lila, ama del videoclub d’autor XXY, 37 anys


En aquesta primera entrevista de Benimaclet Digital, presentem a Lidia, Lila per als amics, que fa dos anys i mig que ha obert un videoclub a Benimaclet. Quina bajanada, no? Es podria pensar. Ara les pel·lícules te les pots baixar gratis. Sí, però el videoclub de Lila oferix cine d’autor, un cine molt personal, de diferents corrents artístiques i que està lluny d’agradar a tot el món i ser comercial.

Com va sorgir la idea?
Sortia de veure la pel·lícula XXY (d’ahí el nom del videoclub) amb una amiga i em va dir: “Lila, amb el que t’agrada el cine i tot el que en saps perquè no montes un videoclub de cine d’autor?” Al principi em va parèixer una bogeria, però al final…varem veure el local, vaig demanar un crèdit al banc, que en aquell moment encara donaven crèdits (hahahaha) i vaig tirar endavant.

El logo és realment original.
És un gravat de Dànae, una amiga meua de Girona, que és una artista. Li vaig contar com va sorgir la idea i li va eixir eixe logo. La banda negra dalt i baix rememora com es visionaven abans les pel·lícules i el que hi ha de fons és un fotograma difuminat de la pel·lícula XXY.


Per qui no ho sàpia, què és exactament el cinema d’autor o independent?
Són dos coses distintes. El cinema d’autor és el que fa un director o directora d’una forma específica mentres que el cinema independent és aquell que es fa sense l’ajuda d’una productora, amb el pressupost que aconseguixen els artistes per amor a l’art. El cinema d’autor/a normalment va paral·lel a les diferents corrents artístiques: el neorrealisme, el surrealisme, l’hiperrealisme… i en cada moviment destaquen uns autors.

N’hi ha algun videoclub més d’aquest tipus a València?
Sí, en total som cinc. Dos a Russafa, dos a El Carme i aquest en Benimaclet.

Quantes pel·lícules tenies al principi i quantes ara?
Al principi 700, ara 2.500 justes. Molt poques repetides, preferisc la varietat.

Te les has vist totes?
Que va… trau el compte, 365 dies a l’any, si posem que veus una al dia, que no podràs, són 6 anys. Jo portaré vistes al llarg de la meua vida unes 3.000 pel·lícules.

Quins són els teus autor preferits?
Puff… no sé, m’agraden molt Igmar Bergman, Tarkouski, els directors japonesos en general…

Des de quan t’agrada el cinema?
Des de cria. Jo els diumenges per la nit  em quedava desperta veient els clàssics de la 2.



Per això en sas tant?
Comence a saber ara. El millor d’haver obert el videoclub és que aprenc cinema tots els dies, xarre molt amb gent de coses que no pots parlar amb altres perquè et diuen rara. N’hi ha clients que em demanen consells i altres que saben més que jo i que em recomanen que compre pel·lícules.

I ha tingut bona acollida el videoclub? Et ve gent?
Sí…ve gent de Benimaclet, sobre tot, però també de Zaida, el Cabanyal, d’Alboraia. N’hi ha gent que ve tots els dies, altres setmanalment i principalment els caps de setmana. I és molt bonic perquè el tracte amb la gent… m’han fet regalets i tot, un xic em porta melmelada casera, altre que és pintor em va regalar un quadre de 600 euros, una altra xica em va venir amb un ramell de flors. Per això aposte pel petit comerç, no en online, per no perdre el contacte amb la gent.

I com a negoci va bé?
No, com a negoci no funciona, per això he de tindre també una papereria al mateix local, per a sostindre el videoclub, porte dos anys i mig treballant gratis i de vegades he perdut diners. Però la papereria volia que anara també amb el meu pensament, així que oferisc productes respectuosos amb el medi ambient.

Per què creus que no se sosté?
Perquè cada cop més ens acostumem a descarregar-nos les pel·lícules i a veure-les amb mala qualitat, amb mala imatge, mal subtitolada…no estic en contra de la llibertat a internet però sí estic a favor de la consciència en el seu ús. Si m’agrada molt una pel·lícula la compre i això ho compagine amb les descarregues. Jo les pel·lícules d’ací no les venc, és la meua filmoteca personal, per això em fa molta rabia que les productores no reediten pel·lícules antigues que són obres d’art només perquè no donen diners. Estan descatalogades.

Moltes gràcies Lila i molta sort.

 
http://www.xxyvideoclub.com/

0 comentarios